وبلاگ

چه بخوریم چه نخوریم چه زمانی

از23 اسفند به مدت یک ماه از خوردن سیر و پیاز و ترشی تا اندازه در این ماه باید پرهیز کرد.

نوشیدن مسهل و استعمال فصد و حجامت در این ماه پسندیده است. از25 فروردین به مدت یکماه خوردن کباب و گوشتی که با سرکه بعمل بیاید و گوشت شکار مفید است عمل مجامعت در این ماه مناسب است، مالیدن (ماساژ) بدن در حمام بوسیله روغن نیکو است و آب ناشتا خوردن در این ماه خوب نیست بوئیدن ریاحین و طیب بسیار پسندیده است. از24اردیبهشت به مدت یکماهاز خوردن غذاهای شور و گوشتهای سنگین مانند کله حیوانات و گوشت گاو و افراط در خوردن ماست نهی شده و در این ماه صبحگاهان بحمام رفتن بسیار مفید است و حرکت و تقلای زیاد قبل از غذا پسندیده نیست. از24 خردادبه مدت یکماه از رنج و زحمت بسیار نهی شده و از خوردن گوشتهای چرب و زیاده روی در مصرف گوشت و بوئیدن مشک و عنبر منع کرده اند.

خوردن سبزیهای خنک مانند کاسنی و خرفه و خیار گل بسر و خیار چنبر و شیر خشت و میوه های مرطوب و مصرف ترشیها و گوشت- بره شش ماهه و هفت ماهه تا یک ساله و گوشت بز یک ساله و مرغهای خانگی و طیهو و دراج و شیر گاو و ماهی تازه بسیار لازم و نافع است. از23تیربه مدت یکماه آب سرد ناشتا نوشیده و چیزهای سرد و تر خورده می شود غذاهای لطیف سریع الهضم خورده شود چنان که در حزیران گذشت و از گلها و شکوفه های خنک مرطوب خوشبوی استفاده شود. از23مرداد به مدت یکماه خوردن ماست نافع است و از مجامعت زیاد باید پرهیز کرد همچنین از خوردن مسهل، رنج و مشقت جوارح را باید کم کرد از گلهای خنک بهره مند شد. از23شهریوربه مدت یکماه شرب مسهل بد نیست خوردن شیرینی ها و گوشتهای معتدل مانند گوشت گوسفند یک ساله و بزغاله نر سودمند است از خوردن گوشت گاو و زیاده روی در اکل کباب و گوشتهای سرخ کرده و افراط در رفتن حمام باید پرهیز کرد و از استعمال بوهای خوش معتدل المزاج نباید غافل بود از خوردن خیار چنبر و خربزه نارس باید اجتناب کرد. از22 مهربه مدت یکماه از فصد و نوشیدن داروها باید پرهیز کرد مجامعت در آن خوبست خوردن گوشت پروار چرب و انار میخوش نافع است و مصرف میوه بعد از طعام مفید، گوشت با حبوبات مصرف شود از نوشیدن آب باید کم کرد و بفعالیت جوارح و اعضاء افزود. از23ابان به مدت یکماه در آن از نوشیدن آب هنگام شب نهی شده از دخول حمام و جماع باید کم کرد در اول هر صبح جرعه از آب گرم نوشیدن مصلحت است از خوردن سبزیهائی مانند کرفس و نعناع و تره تیزک باید اجتناب کرد. از23اذربه مدت یکماه همانندماه قبل در آن از نوشیدن آب هنگام شب نهی شده از دخول حمام و جماع باید کم کرد در اول هر صبح جرعه از آب گرم نوشیدن مصلحت است از خوردن سبزیهائی مانند کرفس و نعناع و تره تیزک باید اجتناب کرد. ونیزاز خوردن خوراکیهای سرد باید حذر کرد از حجامت و فصد پرهیز نمود، غذاهای گرم بالقوه یا بالفعل باید استعمال کرد. از24 دی به مدت یکماه شایسته است ناشتا آب گرم بنوشیم جماع در آن پسندیده است، سبزیهای گرم مانند کرفس و تره تیزک و در آن ماه برای احشاء و اعضای درون شکم مفید است خوردن سیر و گوشت پرندگان و شکار و میوه های خشک شده سودمند است.

جماع و حرکت و فعالیت و کار در این ماه بسیار نیکو است. از25 بهمن به مدت یکماه خوردن سیر و گوشت پرندگان و شکار و میوه های خشک شده سودمند است.

جماع و حرکت و فعالیت و کار در این ماه بسیار نیکو است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *